donderdag 1 augustus 2013

Tips voor uit huis gaan/verhuizing.





Hallo iedereen, 
Ik kom net van mijn vriendin waar ik samen met een andere vriendin heb geholpen met klussen in haar nieuwe huisje in Den Bosch.
Ik ben zelf een tijdje terug ook verhuisd en heb wat tips opgeschreven voor als je uit huis gaat en je niet een heel groot budget hebt.

Voordat je gaat beginnen met je interieur zoek goed voor jezelf uit wat je wilt. Wat voor kleuren je mooi vindt en wat je daarmee kan combineren. Zorg ervoor dat je, je fijn voelt bij die kleuren.
Als je er niet uitkomt ga dan naar de Ikea of Gamma. Bij de Ikea hebben ze van die voorbeeld huiskamers/slaapkamers staan. Ga daar even kijken, desnoods blijf je even staan om aan te voelen of jij je goed voelt bij die kleuren. Bij de Gamma kan je gaan kijken bij de verf. Daar hebben ze ook van die kleur staven, wat je gratis mag meenemen.

Ben je eruit en ben je klaar om verf te kopen? Verf is heel erg duur, ga eerst naar de Action. Daar willen ze namelijk ook nog eens verf verkopen voor een heel klein bedrag. Kijk dus eerst daar even of ze jou kleur hebben, of vraag het na of je het daar kan bestellen. Scheelt namelijk erg veel geld. Ze hebben daar ook kwasten, rollers en plastic dat je op de grond kan leggen als je gaat verfen.


Klussen? ACTION! Ja alweer de action! Ze hebben daar van alles, schuurpapier, tape, vuilniszakken met een luchtje, schroevendraaiers enz. Ook dit allemaal voor een super klein bedrag! Qua boormachines vraag even bij je vrienden of familie of je die mag lenen, deze kunnen nog wel eens duur uitvallen. Btw eerst goed alles schoonmaken! Het kan nogal vies zijn.





Interieur. Als je niet veel geld hebt kies er dan voor om je ouderlijke bed mee te nemen en dat ook met je kastjes, kledingkast enz. Als een paar van die grote dingen niet lukken.. Marktplaats. Daar staan dingen op die je soms gratis kan ophalen en niet alleen maar dingen met gaten en scheuren maar ook gewoon mooie dingen. Voor de rest aan kleine aanpassingen zoals lampen, schilderijtjes of kleine spulletjes kan je altijd terecht bij de Xenos. Daar hebben ze ook superleuke dingen voor weinig geld. Ook handige dingen! Zelfde weer met de Action! Daar hebben ze ook schilderijtjes, beeldjes en dat soort dingen voor weinig geld.

Moet je nieuwe apparatuur hebben? Kijk dan ook even op Marktplaats en anders bij de Blokker of bij de Saturn. Daar willen ze namelijk nog wel eens hele goeie aanbiedingen hebben.

Je kan heel veel geld besparen met het inrichten van je nieuwe huis/kamer. Probeer ook als je echt niet veel geld heb de eerste maand alleen de dingen te kopen die echt nodig hebt. Dus niet nieuwe kleding omdat de sale is begonnen, nee probeer echt alleen dingen te kopen die je nodig hebt en die belangrijk zijn.

Ik hoop dat deze budget dingen je kan met je uitzet. Qua tv & internet moet je goed zoeken voor een goeie provider. Ziggo is een goeie provider en KPN.

Dank jullie wel voor het lezen en als jullie nog goeie tips hebben schrijf ze hieronder in een reactie!

P.S

Ik heb nog een tip van mijn vriendin gekregen voor de mensen die een rugtas (of een normale tas) nodig hebben :
http://www.bagageonline.nl/rugtassen.html

Goedkope rugtassen (ook hele leuke) en als je voor 9 uur besteld is het morgen in huis!

Morgen ga ik een weekendje naar Antwerpen. Dus ik zal 3 dagen even stil zijn hier. Maar ik zal een Antwerp Inspired blog schrijven als ik terug ben met de tips en foto's voor als je een keer naar Antwerpen gaat.




Fijne dag nog

X

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten