dinsdag 30 juli 2013

Music Review; Selena Gomez : Stars Dance


Music Review: Selena Gomez - Stars Dance


Vandaag doe ik een review over het album van Selena Gomez. Ik heb nog nooit naar haar muziek geluisterd want ze trok me niet zo. Nu dit album best wel een hype is geworden ben ik toch benieuwd geworden.

Net zoals mijn vorige review vertel ik iets over elk nummer dat op het album staat.
Dit is de eerste keer dat ik het album luister dus ik vertel meteen mijn eerste indruk over een nummer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Birthday.

Oké ik moet eerlijk zeggen dat ik dit soort muziek niet had verwacht van Selena. Ik heb ook het gevoel dat ze teveel probeert om het Disney imago van haar weg te krijgen met dit nummer. Dat ze probeert om een mensen te schockeren ofzo. Ik zelf vind dit nummer 10x niks.

2. Slow Down.

Dit nummer vind ik al wat leuker klinken. Alleen dit nummer doet me wel denken aan een ander nummer van een andere artiest namelijk Taylor Swift - I knew you were trouble. Alleen bij het gedeelte waar een soort dubstep break komt bij het refrein. Die beat lijkt precies op die van Taylor in het refrein.
Maar wel een leuk nummer.

3 Stars Dance.

Dit nummer klinkt op zich wel leuk, alleen ik vraag me toch af wat is dat toch met al die artiesten die nu opeens soort van dubstep (want echte dubstep wil ik het niet noemen) in hun nummers stoppen. Net als die dance hype van een jaar geleden. Klinkt een beetje zweverig dit nummer. Maar ik denk dat ik deze misschien wel vaker ga luisteren.


4. Like a Champion

Dit vind ik een Rihanna na-aap nummer. Sorry maar ze zingt in het refrein alsof ze van Barbados komt en dan dat ram pam pam erbij? Klinkt leuk dit nummer maar het doet me teveel denken aan Rihanna.

5. Come & get it.

Klinkt ook wel leuk dit.. Alleen het houd mijn aandacht totaal niet vast. Ik vind de beat wel leuk klinken maar het daagt mij niet uit en haar ook niet en dit hoor je terug in haar stem. Er zit geen enkele emotie in dit nummer. Saai dus.

6. Forget forever

God dit nummer doet me ook aan een andere nummer denken. Alleen nu weet ik niet welk nummer dat is. Maar ik denk zomaar dat dit nummer over haar ex (?) Justin Bieber gaat. Hier zit wel al meer emotie in. Maar het doet me teveel denken aan een ander nummer.

7. Save the day.

Dit is wel een geinig nummer. Een beetje dance achtig. Zit een lekkere beat in, dit zou wel een goed feest nummer zijn. Ik vind dit ook meer een dance nummer dan zang. Want de emotie in haar stem is ook weer ver te bekennen in dit nummer.

8. B.E.A.T.

In het begin dacht ik nee.. gewoon nee. Maar nu ik er wat langer naar luister is het nog niet zo erg. Alleen ik denk echt dat ze mensen wilt overtuigen dat ze geen kindersterretje is, prima hoor maar ik vind deze sound totaal niet bij haar passen, met wat ik van haar heb gezien in interviews enz.
Nu ik het einde nader van dit nummer komt mijn mening van het begin weer terug. Selena, nee gewoon niet meer doen dit.

9. Write your name

Kijk dit klinkt al meer Selena. Hier hoor ik ook veel meer emotie in. Alleen jammer dat er weer een dance beat door heen moet. Dit had een prachtige ballad kunnen zijn.


10. Undercover

Zoveel dance nummers op dit album, meid als je zo graag de dance kant op wilt. Raad ik je aan om met David Guetta of Armin van Buren te gaan samen werken, misschien dat er dan meer verschillende beats in komen. Want ik moet eerlijk zeggen het klinkt allemaal een beetje hetzelfde die dance nummers.

11.  Love Will Remember 

Hier zat ik nou op te wachten! Een mooi nummer met emotie erin, het is niet mijn nummer maar hierin komt haar stem beter in uit dat in zo'n dance nummer. Ja dit is het beste nummer wat ik tot nu toe heb gehoord.

12.  Nobody does it like you.

Dit vind ik ook een leuk nummer, catchy en ik wordt er vrolijk van. Het is wel weer een dance nummer met dubstep erdoor heen maar hoe ze erover zingt klinkt erg leuk. Klinkt een beetje speels ook.

13. Music feels better.

Vrolijk (dance) nummer, leuk om te luisteren op een feestje of in de auto. Dit vind ik echt eerlijk een leuk nummer! Deze ga zeker vaker luisteren. Dit is nu het beste nummer wat ik heb gehoord van haar.
Ik krijg er zin in om uit te gaan als ik dit nummer luister.

14. Lover in me.

Nu het album bijna afgelopen is klinken de nummers beter dan wat ik in het begin van het album heb gehoord. Ik vind deze wel weer minder dan het nummer hiervoor. Maar dit klinkt wel goed en veel beter dan sommige nummers van dit album. Het is ook weer lekker catchy en leuk om te luisteren op een feestje.

15. I like it that way.

Jammer, dit nummer lijkt weer op de eerdere dance nummers. Het is wel een grappig nummer moest wel om de tekst lachen. Wordt er ook wel een beetje vrolijk van. Alleen erg jammer van de dance beat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oké ik moet eerlijk zeggen, dit album biedt voor mij niet veel kwaliteit. Heel veel nummers lijken op elkaar. Haar stem vind ik sowieso niet geweldig, meer normaal. Tuurlijk ze kan zingen maar als ze dan ook bijna alleen maar dance beats gebruikt wordt haar stem helemaal oppervlakkig. Voor de volgende keer als ze zich echt met het dance gebeuren wilt bezig houden, huur dan een goeie dj in die niet alleen maar dezelfde beats maakt. Ik weet nu niet wie deze beats voor haar heeft gemaakt, maar het kan veel beter.

Het album werd wel beter tegen het einde aan.
Maar het lijkt echt met dit album alsof ze zich wilt bewijzen. Snap ik maar ze doet het te veel waardoor het opvalt.

Ik geeft dit album een 4,5 het is nog zo hoog omdat ik haar artwork voor het album erg mooi vind en omdat sommige nummers wel leuk waren.

Volgende keer beter Selena.




Iedereen bedankt voor het lezen en dit blijft natuurlijk een mening. Ik snap als je het er niet mee eens bent aangezien het niet gebaseerd is op feiten.


Fijne dag nog

x

N









Geen opmerkingen:

Een reactie posten