dinsdag 6 augustus 2013

Antwerp Inspired

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend was ik met mijn vriend in Antwerpen. We hadden via Hotelspecials een surprise hotel in Antwerpen gedaan. Dat houd in dat je pas 48 uur voordat je vertrekt te horen krijgt naar welk hotel je gaat. Hierdoor is het hotel een stuk voordeliger en maakt het wat spannender allemaal.
Als je dit gaat doen leest dan wel goed over de ligging van het hotel en alle faciliteiten dat het hotel bied dan weet je precies wat je kunt verwachten. Zoals bij dit hotel stond er ook bij dat het wel een klein stukje lopen is naar het centrum toe.

Ik ga nu niet zeggen welk hotel we hadden, omdat anders de verrassing eraf is als je het zelf ook wilt boeken, maar wij waren erg tevreden over het hotel. Het is netjes, erg modern vanaf de buitenkant, en vriendelijk personeel. Het ontbijt was goed alleen een beetje karig, er stond niet zoveel als wat wij in andere hotels hebben meegemaakt.

Oh ja misschien een tip voor als je naar Antwerpen gaat, ga met de trein. Het station is wel op zich ver lopen naar dit hotel. Wij gingen met de auto en het verkeer in Antwerpen is een zooitje. Je kan wel met de auto en het is ook ietsje pietsje goedkoper (ligt eraan wat voor auto je rijdt) maar dan moet je echt goed opletten. Wij hadden de afslag naar het hotel gemist en moesten een half uur omrijden omdat we nergens konden keren of afslaan.

De weg erheen vanuit hoofddorp hoeft niet lang te zijn alleen wij hadden het geluk dat het één van de drukste weekenden was rondom Antwerpen dus we hebben anderhalf uur in de file gestaan in de warmte, zonder drinken want we hadden alles al opgedronken. Neem dus genoeg drinken mee!

Wij hebben de eerste dag niet heel veel gedaan. Eerst alles uitpakken en even douche in het hotel en daarna zijn we naar het centrum gelopen. We hebben genoten van alle oude gebouwen die er stonden en van de haven die vlakbij het hotel ligt. Het is echt een prachtige stad. We hebben heerlijk geluncht bij een klein barretje in een zijstraatje. Daarna hadden we bij een Thai een salade besteld die 10 euro per stuk was. Belachelijk duur natuurlijk maar wij dachten dat we grote salade kregen maar niks was minder waar. We kregen een klein bord met een klein beetje salade erin. Belachelijk. Dat Thais restaurant zit tegenover de zijkant van gemeentehuis en zo goed was die salade ook weer niet. Jammer. Daarna hebben we heel lang op een terrasje gezeten op Marktplein waar het gemeentehuis staat. Heerlijk met het warme weer, en er was ook een feestje aan de gang met tenten op het plein dus ook nog eens een lekker muziekje erbij! Top!

Daarna zijn we terug naar het hotel gelopen langs het oude slot, daar zijn we ook nog even door heen gelopen. Dan kom je uit op de uitkijk pier over het water en aan de andere kant van het water was er een festival gaande ook erg mooi om te zien, al die lichten en al die mensen die daar rondliepen.

De volgende dag zijn we naar het MAS (museum aan de stroom) gegaan. Sowieso is dat een prachtig en modern gebouw maar je kan daar maar voor 1 euro (als je onder de 26 jaar bent) in! Als je ouder bent is het 5 euro p.p. Dat is niks natuurlijk, en dan krijg je 4 verdiepingen oude historie over Antwerpen en andere steden. Er liggen allemaal spullen die ze in de afgelopen jaren hebben verzameld, erg mooi om te zien. De bovenste verdieping is een dakterras waar je over Antwerpen kan kijken. Daar mag je gratis heen.

Daarna zijn we een Belgische friet gaan halen bij Frituur no.1 ook op het marktplein. Wij hadden erg veel verwacht en het was zeer zeker ook lekkerder dan in Nederland, helemaal de mayonaise! Daarna zijn we schuin tegenover in een groen tentje een ijsje gaan halen. Dat op zich wel lekker is maar viel een beetje tegen helemaal voor de prijs die je ervoor betaald.

Toen zijn we naar de Meier gelopen waar Forever 21 zit, daar wilde ik namelijk graag even kijken. De winkel is erg groot alleen ik vond de kleding een beetje tegen vallen eerlijk gezegd. Het ziet er online leuker uit dan in het echt. Maar het is zeker een tip om even naar binnen te gaan want het is een prachtige winkel! We zijn nog even door de winkelstraat gelopen (ook even in de Disney store geweest ;D ) en even het winkelcentrum in geweest. We hebben niks gekocht. Daarna zijn we even terug naar het hotel gegaan om onze voeten te laten rusten en om even te slapen want we waren kapot.

Die avond zijn we in het centrum bij een italiaan gaan eten. Alleen ze willen je super graag op je terras hebben en daarna willen ze je super graag weer weg hebben om nieuwe mensen neer te kunnen zetten. Ieder geval zo leek het. Ze keken ons namelijk weg en waren erg klantonvriendelijk. Het eten was ook niet echt heel erg lekker, maar de wijn was super goedkoop! Daarna zijn we weer op een terrasje gaan zitten. We hebben toen nog rondgelopen door Antwerpen en zijn terug gegaan naar het hotel. Voordat we terug gingen hadden we nog een ijsje gehaald bij een ijscokar en dat was super goedkoop en heel erg lekker. We zijn ook nog even op het dakterras geweest van het MAS (het was museumnacht dus het was langer open) en we keken over Antwerpen heen in de nacht wat ik veel mooier vind dan overdag. Al die lichtjes zijn heel erg mooi om te zien.

De volgende dag moesten we om 12 uur uitchecken en zijn we naar mijn vriend zijn familie gegaan in Essen. Waar we hebben genoten. Ik ontmoette ze voor de eerste keer maar ze waren erg open en vriendelijk tegen mij. We hebben daar lekker gezwommen in hun zwembad met mijn vriend zijn nichtje. We zijn naar de ijs-boerderij gegaan op de fiets. Wat een prachtige omgeving daar! één en al natuur. De ijs boerderij is een boerderij met ezels, schapen, koeien en kippen en een huisje waar ze zelfgemaakt ijs verkopen.

In de avond reden we terug naar Hoofddorp en ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten, ik had alleen gewild dat het wat langer was. Want op het moment dat ik een beetje tot rust kwam moesten we alweer naar huis.

Antwerpen is zeker een aanrader, het is een prachtige historische stad waar heel veel te doen is. Veel musea's, een dierentuin en een aqua dierentuin (met vissen en haaien enz.) Het hoeft ook totaal niet duur te zijn. Maar wees slim met je geld want in Antwerpen is in de ene straat een ijsje 2 euro per bol en in de andere straat 1 euro hetzelfde geld voor restaurants.

Dank jullie wel voor het lezen!

mijn outfit voor één van de dagen! Love this dress! Van de H&M!