maandag 23 juni 2014

Concert Review: Miley Cyrus - BANGERZ tour

Hi,

Gisteravond ben ik naar het concert van Miley Cyrus geweest voor maar 3 euro (reiskosten). Dit kwam omdat mijn vriendin graag naar het concert wilde maar er niet voor wilde betalen omdat ze niet wist of het wel wat was (aangezien ze van de 'oude' Miley hield.) Dus we hebben samen meegedaan met talloze prijsvragen en ja hoor zij heeft kaarten gewonnen maar ik ook!

Ik zal één ding als eerste zeggen voordat ik aan deze review begin, ik heb nooit echt naar Miley Cyrus geluisterd en had nogal een raar beeld van haar. Ik wist niet wat ik kon verwachten (had wel al aparte dingen gelezen in recensies) en ik kende misschien 2 nummers. Ik ging er open minded heen en liet het gewoon over me heen komen.

Het publiek wat ik daar zag viel me erg op en de recensent van NU.nl heeft niet goed zijn research gedaan. Er liep daar heel erg gemengd volk, van ouders met kinderen, naar alleen ouders, sterke mannen met tattoeages en degelijke nette mensen. Soms zag ik wel kinderen voorbij komen die ongeveer 12 jaar waren met een legging aan en een crop top dat ik dacht als dat mijn kind was geweest was je de deur niet uit gegaan.

Ik voelde me erg thuis bij de show, dit omdat Miley lekker doet wat ze wilt en waar ze zin in heeft en ik ook zo ben. Dan kan je wel zeggen ze loopt hafnaakt en zingt over seks en raakt zichzelf aan op het podium maar WIE DOET DAT NIET? Miley is grappig, deed erg leuk met het publiek en probeerde alles wat op het podium werd gegooid op te pakken en er iets mee te doen. Ze had een leuke setlist gevarieerd met de nieuwe 'hippe' nummers, covers en oude nummers.

Miley heeft ook nog eens een verdomd goeie stem die heel goed uitkwam bij de rustigere nummers en de covers. Er was één nummer waar NU.nl niet eerlijk over is. Ze zeggen dat het niks was (het stukje over dat ze met een gitarist speelt). Daar ben ik het wel mee eens het ging niet helemaal goed inderdaad, maar ze vertellen niet waarom het niet helemaal goed ging. Fijn hé de media, ze vertellen wat het publiek wilt horen dat Miley slecht en niet goed is. Nee, de oortjes van Miley en die van de gitarist deden het niet en aangezien er nogal veel mensen stonden te gillen hoorde ze elkaar totaal niet, dit zei ze ook. Daardoor ging het niet helemaal goed.

Dit kopje wil ik wijden aan de mensen die alles serieus nemen wat er in de media wordt gezegd over Miley. Ja ze is een beetje apart, ja het past misschien niet bij jou, dit gevoel had ik ook allemaal bij haar. Ik geloofde de media ook van wat ze over haar zeiden. Want wat de media zei en wat ze zelf deed versterkte elkaar en daardoor kreeg iedereen een raar beeld van haar, maar nu ik naar haar concert ben geweest en alles heb kunnen zien met mijn eigen ogen kan ik zeggen dat Miley gewoon een toffe chick is met een hele goeie stem en ze iemand is die lekker doet wat ze zelf wilt.

Ik had niet verwacht dat ik het zo'n leuk concert zal vinden. Het is nu niet zo dat ik elke dag naar haar muziek ga luisteren of dat ik een 'fan' ben geworden maar ik heb meer respect voor haar gekregen als artiest zijnde.

Ik wou deze blog al schrijven gisteren maar toen ik de recensie op NU.nl zag dacht ik, ik moet dit echt schrijven ook voor mezelf. Ik hoop dat menig mens sowieso nu.nl niet serieus neemt, en al helemaal muziekliefhebbers niet, ze zitten er namelijk nogal vaak naast en doen niet goed hun research. Het is nu al 5 keer gebeurd dat ik naar een concert ben geweest wat ze helemaal afkraken met de verkeerde research en met dingen waar ze geen sterk standpunt voor hebben.

Dank jullie wel voor het lezen, en nee het is geen GA NU MILEY CYRUS LEUK VINDEN blog, het is meer een denk even na voordat je iets van een artiest vind blog. Doe je research en trap niet in, in wat de media zegt over iemand. Wees niet iemand die alles gelooft naar wat de media zegt, want je kan je extreem vergissen.
X

N.

Geen opmerkingen: